Te Wiki Tuatahi mo te Wahanga Tuawha 2017
Duration: 17/23 Oct 2017
Roopu Kotuku
Anthony, Jonas, Letisha, Kura, Harmony, Tuishaly
Korero mo te Pukapuka:
- NGA MOEMOEA A HEMI - Na: HENARE EVERITT
(click on the link below to read the story about Hemi)
Te Kaupapa Nui
E kii ana nga moemoea a Hemi. Ka huri ia ki te ono tau.
- Panuihia te katoa o te pukapuka. Titiro ki nga kupu me nga pikitia.
- Korerohia nga moemoea a Hemi
- Korerohia nga whakautu mo tona whanau
Nga Patai/Korero
Ka hia nga tau a Hemi?
E kii ana moemoea ka noho ia hei aha?
I tana korerotanga i ana moemoea ki tona whanau ka kii ratou me aha ia?
He aha pea te take i orite ai o ratou whakautu ki ai ia?
Words I Know from the story
Nga kupu
|
Te Maramatanga
|
Kaihoutu Kapa Haka
|
Kapa Haka Leader
|
Takuta
|
Docto
r
|
Tiati
|
Order in the court
|
Pirihimana
|
Police Officer
|
Tipuna
|
Ancestors
|
Pokowhiwhi
|
Shoulders
|
Whakahokia
|
Return
|
Ka noho a Hemi
|
Hemi Sat down
|
Kura
|
School
|
Oku whakautu ki nga patai?
- Ka ono ona tau
- Nga Moemoea
- Manu Katoa
- Piirihimana
- Takuta
- Kaihoutu
- Tiati
Nga Rarangi kupu i timata mo te kupu “Ka”
(Sentences I know that begin with the kupu ‘Ka’).
- Ka ono ona tau
- Ka whakahokia e marama
- Ka hiki ona pokowhiwhi
- Ka haere ia ki tona tipuna
- Ka noho ia
Te Rarangi Kupu “Kii” (te kupu ‘Kii” ehara ko te kupu ki)?
- Ki te oma ana
- Ki te Haere ki te kura
- Ki a Ratou ma
- Ki mai te whanau
- Kii te puku o te maori
Te Rarangi Kupu ‘He’
- He rangi atahua
- He pai nga ra
- He mea tino nui
- He reka te kai
- He pai nga moemoea e tama
Te Rarangi kupu ‘I’
- I haere ia
- I Moemoea ia
- I mahi ana ia
- I korero ana ia
- I ata whakarongo ana ia
Who would you recommend this story to and why?
Write about the positives and some of what you regard as somewhat difficult to understand.
Make special mention of Hemi and how his ‘Matua Tupuna’ gave him expert advice.
E pai ana ahau ki tenei pukapuka na te mea e ki ana nga moemoea a Hemi.
E pai ana ia hei mangu katoa pera i a Carlos Spencer ano he kaihautu kapa haka pera i a Peter Sharples he takuta pera i a takuta mere.
Na tona matua tupuna i mea mai ki ai ia,
“He rangatira katou.”
“Engari me haere rawa koe ki te kura apopo ka tika, ne?"
No Reira, Kia Kaha Koutou Ki O Koutou Moemoea Rangatira.
No comments:
Post a Comment
Note: only a member of this blog may post a comment.